Saturday , October 21 2017
Home / Islami Duniya / शाम: एयर बेस पर लड़ाई में 100 जंगजू और फ़ौजी हलाक

शाम: एयर बेस पर लड़ाई में 100 जंगजू और फ़ौजी हलाक

In this photo released by the Syrian official news agency SANA, shows Syrian government troops hug each other in celebration inside the Kweiras air base, east of Aleppo, Syria, Wednesday, Nov. 11, 2015. Syrian government forces broke a siege imposed by the Islamic State group on the northern military air base of Kweiras since 2013. The international community is mounting its most serious effort yet to end the nearly five-year-old Syrian war, rallying around a second round of talks in Vienna this week amid the emergence of a Russian proposal that calls for early elections. (SANA via AP)

शाम के शुमाली सूबे हलब में सख़्तगीर जंगजू ग्रुप दाइश का एक फ़ौजी हवाई अड्डे पर मुहासिरा ख़त्म कराने के लिए असदी फ़ौज की कार्रवाई के दौरान कम से कम एक सौ फ़ौजी और जंगजू हलाक हो गए हैं।

बर्तानिया में क़ायम शामी ऑब्ज़र्वेट्री बराए इन्सानी हुक़ूक़ ने जुमेरात को एक बयान में इत्तिला दी है कि इस हफ़्ते के दौरान हलब में वाक़े एयर बेस पर असदी फ़ौज के क़ब्ज़े के लिए लड़ाई में मरने वालों में दाइश के जंगजूओं की तादाद सबसे ज़्यादा है।

उनके बाद सरकारी फ़ौज और इस के इत्तिहादियों की हलाकतें हुई हैं। शामी फ़ौज दाइश के जंगजूओं के साथ खूँरेज़ लड़ाई के बाद क्वेरीस एयर बेस का मुहासिरा ख़त्म कराने और इस का दोबारा कंट्रोल हासिल करने में कामयाब हो गई है।

30 सितंबर को रूस की शाम में फ़ौजी मुदाख़िलत और दाइश और दूसरे जंगजू ग्रुपों के ख़िलाफ़ फ़िज़ाई मुहिम के आग़ाज़ के बाद बशारुल असद की वफ़ादार फ़ौज की ये एक अहम कामयाबी है।

TOPPOPULARRECENT