Wednesday , September 20 2017
Home / Islami Duniya / सऊदी और दीगर यरग़मालियों की यमन से मस्क़त हवालगी

सऊदी और दीगर यरग़मालियों की यमन से मस्क़त हवालगी

Saudi soldiers on patrol in the southern province of Jizan, near the border with Yemen, Saudi Arabia, Sunday, Nov. 8, 2009. Saudi Arabian forces have taken control of a mountain straddling the border with Yemen and cleared it of Shiite rebels, in five days of fighting that saw three soldiers killed and 15 wounded, the assistant defense minister said on Sunday. Prince Khaled bin Sultan said another four soldiers were missing and that Saudi troops were still dealing with rebel infiltrators in other spots along the frontier. (AP Photo)

अल अर्बिया को अपने ज़राए से मालूम हुआ है कि कई मुल्कों से ताल्लुक़ रखने वाले यरग़मालियों को लेकर एक जहाज़ सनआ से मस्क़त रवाना हो गया। इन यरग़मालियों को सलतनते ऑफ़ ओमान में एक सालिस [मिडल मैन] के हवाले किया जाएगा।

तफ़सीलात के मुताबिक़ दो यरग़माली सऊदी अरब के शहरी हैं जबकि तीन अमरीकी और एक का ताल्लुक़ बर्तानिया से है। तमाम यरग़माली आम शहरी हैं और हुसीयों ने उन्हें यमन में इत्तिहादी फ़ौज के ऑप्रेशन फ़ैसलाकुन तूफ़ान से क़ब्ल अग़वा किया था।

उधर यमनी दारुल हुकूमत में सिक्यूरिटी और फ़ौजी ज़राए ने इन्किशाफ़ किया है कि सनआ के मुतअद्दिद कैम्पों में रिपब्लिकन गार्ड्स और सूसी बाग़ीयों से ताल्लुक़ रखने वाली फ़ौज के दरमयान झड़पों की इत्तिला दी है।

इन झड़पों की वजह रिपब्लिकन गार्ड्स के अफ़िसरों और फ़ौजीयों की जानिब से हुसीयों के मारब और सादा की सिम्त मार्च के अहकामात मानने से इनकार बताई जाती है।

TOPPOPULARRECENT